စစ္ေဆးခံရတဲ့ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံု ၅၂လံုး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခြင့္ရ

ျပန္လည္စစ္ေဆးခံရတဲ့ အထပ္ျမင့္ ၆၄ လံုးထဲက ၅၂လံုးကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳလုိက္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္နဲ႔အညီ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈ စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီက သိရပါတယ္။

အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ဖို႔ စည္ပင္သာယာက ခြင့္ျပဳမိန္႔(ပါမစ္ႀကီး) ရၿပီးတဲ့ အေဆာက္အအံု ၆၄လံုးကို ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ အေဆာက္အအံုေတြကုိ အေသးစိတ္ျပန္စိစစ္ဖုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ေမလ၂၀ရက္ေန႔က
ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

သည္စစ္ေဆးခံရတဲ႔ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုေတြထဲက စာရြက္စာတမ္းအခ်က္အလက္ေတြ (on paper) စစ္ေဆးၿပီး ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ အထပ္ျမင့္ ၁၂လံုးကိုေတာ့ ေျမျပင္ကြင္းဆင္း စစ္ေဆးခဲ့ပါတယ္။

ႏွစ္လနီးပါး အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရပ္နားစစ္ေဆးၿပီးေနာက္ ေျမျပင္ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးခံရတဲ့ အထပ္ျမင့္ ၁၂လံုးကို ေရေျမာင္းေတြ ေရစီးေရလာေကာင္းမြန္ဖို႔ ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ကိုယ္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ အမွန္တကယ္ရပ္နားႏုိင္မယ့္ ကားပါကင္ဒီဇိုင္း ျပန္လည္တင္ျပရန္၊ steel structure ျဖစ္လို႔ fire rating(1 hour) အတုိင္းျဖစ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ေရဆုိးမ်ားအတြက္ water treatment ျပဳလုပ္ေပးရန္၊လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး transformer ႏွင့္ switch မ်ား indoor ေဆာင္ရြက္မည့္ ေနရာတင္ျပရန္၊ ကားပါကင္နဲ႔ ညီမွ်တဲ႔ အခန္းအေရအတြက္ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ စတဲ့ ျပန္ျပဳျပင္ေပးရန္ ဆုိၿပီး သတ္မွတ္ပါတယ္။


ဒါ့အျပင္ လူအမ်ား က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္စြာ ေနထိုင္ဖို႔ သဘာဝေလဝင္ေလထြက္ရရွိရန္၊ ကားအတတ္အဆင္းေလွ်ာေစာက္မ်ား စံမမီတာ၊ ေျမေအာက္ေရေျမာင္းေပၚမွာ ေဆာက္ထားတာ၊ ေရေျမာင္းအရြယ္အစားကို ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ေလွ်ာ့ခ်တည္ေဆာက္တာ၊ ၉၀ ဒီဂရီ အခ်ိဳးအေကြ႔မ်ားနဲ႔ တည္ေဆာက္တာေၾကာင့္ အေဆာက္အအံု ဒီဇုိင္းကို အစအဆံုးဒီဇိုင္းဆြဲၿပီး ပါမစ္ျပန္ေလွ်ာက္ရန္၊ ကားပါကင္ဒီဇိုင္း ျပန္လည္တင္ျပရန္ စတဲ့ အခ်က္ေတြ ျပန္ျပဳျပင္ရမွာျဖစ္ၿပီး အထပ္ျမင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားေရးဌာန(DCA) ေထာက္ခံခ်က္ ျပန္လည္တင္ျပရန္၊ Road Building Ratio(RBR) နဲ႔ မကိုက္ညီတာ၊ YHT က အသစ္အဆိုျပဳတဲ႔ ေရႊတိဂံု ကန္႔သတ္ဇုန္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပ ၁၉၀မွာ ပါဝင္ေနတာနဲ႔ ေရွ႕အလမ္းအက်ယ္နဲ႔ အထပ္ျမင့္ မကိုက္ညီတာ၊ ကပ္လ်က္ေနရာမွာ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံု သံုးလံုးရွိေနတာေၾကာင့္ အထပ္ျမင့္ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာန(အေဆာက္အအံု) ကထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

ျပန္လည္ခြင့္ျပဳ

က်န္တဲ့ အထပ္ျမင့္ ၅၂လံုးကိုေတာ့ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္နဲ႔ ကိုက္ညီတာေၾကာင့္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခြင့္ ျပဳလုိက္ တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္နဲ႔အညီ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈ စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီအဖြဲ႕ဝင္ ဦးရဲမင္းဦးက ‘ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္ကို ဘယ္လုိထိခို္က္ႏိုင္လဲ၊ သူ႔ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ အိမ္နဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဘယ္လုိထိခိုက္ႏိုင္လဲ၊ သူ႔ရဲ႕ေရွ႕မွာရွိတဲ့ လမ္းကို ဘယ္လုိထိခိုက္ႏုိင္လဲ၊ အဲ့ဒါေတြကို အဓိက စစ္တယ္’ လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုေတြကို ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္ေတြအျပင္ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ေတြျဖစ္တဲ့ ငလ်င္၊ မီးေဘး က်ေရာက္ရင္ သည္အေဆာက္အအံုေတြ အႏၱရာယ္ဘယ္ေလာက္အထိျဖစ္ႏုိင္လဲ၊ အေဆာက္အအံုမွာ ေနထိုင္တဲ့ သူေတြရဲ႕ လူမႈပံုရိပ္(social image)စတဲ့ အခ်က္ေတြအားလံုးကို စစ္ေဆးတာျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီအေနနဲ႔ အေဆာက္အအံုေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ခုိင္ခံ့မႈေတြကို စစ္ေဆးတာျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္နဲ႔အညီ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈ စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီက စည္ပင္သာယာက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြအျပင္ ၿမိဳ႕ျပတစ္ခုလံုးကို စစ္ေဆးတာလို႔ ဦးရဲမင္းဦးက ရွင္းျပပါတယ္။

အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံုေတြကို သက္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕နယ္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၊ ရပ္မိရပ္ဖတစ္ဦး၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗိသုကာအသင္းက ကိုယ္စားလွယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ အသင္းက ကိုယ္စားလွယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ လမ္းတံတားဌာန၊ အင္ဂ်င္နီယာဌာန(အေဆာက္အအံု)၊ ရန္ကုန္လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးေရးအဖြဲ႔က ၿမိဳ႕နယ္အင္ဂ်င္နီယာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း၊ Urban Environmental ဌာန၊ မီးသတ္ဦးစီးဌာန Geo Tech နဲ႔ ပတ္သက္သူ၊ YHT တို႔နဲ႔ စစ္ေဆးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္စစ္ေဆးဖို႔ မူအားျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရၿပီး အေဆာက္အအံု ၁၈၅လံုး ရွိပါတယ္။သည္အေဆာက္အအံုေတြကို လက္ရွိစာရြက္စာတမ္း စစစ္ေနၿပီလို႔ သိရပါတယ္။

Source: Kumudra

Facebook comments