ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္း၏ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ တန္းဖုိးနည္း အိမ္ရာ တုိ႔ ေရွ႕ကေျပးေနတဲ့ ရက္ ၁၀၀
ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္း တစ္ခုလုံးကို ႏိုင္လြန္ ကတၱရာခင္းႏိုင္ ဖို႔နဲ႔ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ ဆိုေပမယ့္ သိန္း ၃၀၀ ေလာက္မွ ဝယ္လို႔ရတာကို တတ္ႏိုင္ သေလာက္ သိန္း ၁၀၀ ေအာက္ကို ရႏိုင္သမၽွ ေဆာက္ လုပ္ ေပးသြားဖို႔ ရည္႐ြယ္ထားပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန အေနနဲ႔လည္း ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ႔ရွိပါတယ္ ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခိုင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ လက္ရွိတြင္ အစိုးရသစ္၏ ရက္ ၁၀၀ စီမံကိန္းအျဖစ္ လမ္းဦးစီးဌာနက ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး၏ ရန္ကုန္ဘက္အပိုင္း ၁၀ မိုင္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ဘက္ အပိုင္း ၁၀ မိုင္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားျပဳလုပ္လ်က္ရွိၿပီး တံတား ဦးစီးဌာန ကလည္း ေဆာက္ လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနပိုင္ လမ္းမ်ား ေပၚရွိ တံတား အဝင္၊ အထြက္လမ္းမ်ားကို GRADIENT ၫွိ၍ ယာဥ္မ်ားေခ်ာေမြ႕စြာ သြားလာႏိုင္ေရး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ ၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလုံရွည္လ်ားသည္။ ရန္ကုန္-ပဲခူး-ေနျပည္ေတာ္-မၲေလး စသည့္ တုိင္းေဒသႀကီးေလးခုႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၁၅ ခု၊ ေက်း႐ြာေပါင္း ၁၅၆ ႐ြာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ၿမိဳ႕နယ္/ခ႐ိုင္ခြဲမ်ားသို႔ သြားလာႏိုင္သည့္ လမ္းမႀကီး တစ္ခုျဖစ္သည္။ျပည္သူလူထုစိတ္ဝင္စားတဲ့ လမ္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ေျပာရ မယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္-မၲေလး အျမန္လမ္းပါ။ ဒီလမ္းႀကီးက ၃၆၆ မိုင္ အရွည္ရွိတယ္။ ဒီလမ္းႀကီးကို စိစစ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာ သေဘာတရားအရ အထူးျပဳျပင္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်တဲ့ အတြက္ အဲဒီ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ရက္ ၁၀၀ အတြင္းမွာ ဦးစားေပး ၿပီးျပင္ပါမယ္။ ဒီလမ္းေတြကို ပဏာမအဆင့္အေနနဲ႔ ငါးေပ ေလာက္ခ်ဲ႕ဖို႔ ေဆာင္႐ြက္မယ္။ ေနာက္ၿပီး အင္ဂ်င္နီယာ သေဘာတရားအရ ျပဳျပင္သင့္တဲ့ေနရာေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပဳျပင္ သြားပါမယ္ ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္း၌ မိုင္ ၂၀ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ အျမန္လမ္း ေပၚတြင္ရွိသည့္ တံတား ၁၃၈ စင္းအား အတက္အဆင္း ေျပျပစ္ ေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းတို႔အျပင္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အသီးသီးရွိ တံတားအစင္းေပါင္း ၂၄၉၀ ခန္႔တြင္ တံတားႏွင့္ လမ္းအတက္ အဆင္းေျပျပစ္ရန္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ထို႔အျပင္ အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္လည္း လမ္းလယ္ကၽြန္း မ်ားကို ေလၽွာ႔ခ်ကာ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္း ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။အထူးသျဖင့္ ကရင္ျပည္နယ္နဲ႔ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီးတုိ႔ကို ႏိုင္လြန္ကတၱရာ ခင္းစက္ေတြပို႔ၿပီးေတာ့ ဘားအံနဲ႔ မေကြးတုိ႔မွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာ လမ္းကို ေဆာင္႐ြက္ေပးမယ္။ အရင္ရွိၿပီးသား စက္ယႏၱရားေတြ အျပင္ ေနာက္ထက္ အစင္း ၈၀ ေလာက္ အထိတိုင္းေဒ သႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အကုန္လုံးကို ပို႔ေပးထားတယ္ ဟု လမ္းဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဖက ေျပာသည္။တံတားႀကီးမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားရွိသည့္ လၽွပ္စစ္မီးမ်ား သည္ ပ်က္စီးမႈမ်ားရွိေနျခင္းေၾကာင့္ လၽွပ္စစ္မီးမ်ား အားလုံးလင္းေစရန္ စီမံမည္ဟုဆိုသည္။ထို႔အျပင္ ခ်င္းျပည္နယ္အဝင္ လမ္းႏွစ္လမ္းျဖစ္ေသာ ကေလး-ဟားခါးလမ္းႏွင့္ ဂန္႔ေဂါ-ဟားခါးလမ္းတို႔ကို လက္ရွိတြင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ကေလး-ဟားခါးလမ္းမွာ တစ္ပတ္ အတြင္း သြားလာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပ်က္စီးမႈမ်ားသည့္ ဂန္႔ေဂါ- ဟားခါးလမ္းကိုမူ မိုးတြင္း ကာလအၿပီး ကတၱရာလမ္းျဖစ္ေအာင္ စီမံခ်က္ခ် ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ကမၻာ့ဘဏ္၊ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရးေအဂ်င္စီတို႔မွ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ကြင္းဆင္း စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ကာ လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ေခ်းေငြႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ အကူ အညီမ်ား ရယူကာ လမ္းမ်ားတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္လည္း စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ႏွင့္ အဆိုပါ လမ္းမႀကီးမ်ားအျပင္ အတြင္းလမ္းမ်ားကိုလည္း တတ္ႏိုင္သမၽွ လာမည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ရန္ပုံေငြ အေျခ အေနေပၚမူတည္ကာ ကတၱရာလမ္းအဆင့္အျဖစ္ တုိးျမွင့္ေဆာင္ ရြက္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ၫႊန္ၾကားေရး မႉးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဖ က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ မွ စတင္ကာတိုးဂိတ္ ၃၀၂ ဂိတ္ရွိသည့္အနက္ ၁၆၁ ဂိတ္အား လမ္း၊တံတား အသုံးျပဳခ ေကာက္ ခံေတာ့ မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။ထို႔အျပင္ နာရီ ၁၀၀ ၾကာသည္အထိ ပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ေပၚခဲ့ သည့္ ဂုတ္ထိပ္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကိုလည္း ေျဖရွင္းေပး ခဲ့ရသည္။ ေနာင္ခ်ိဳႏွင့္ ေက်ာက္မဲ တို႔တြင္ LED ျဖင့္ ဂုတ္တြင္း၌ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အေနအထား ကို ေတာက္ေလၽွာက္ဆိုသလို သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားေပးခဲ့ျခင္းလည္း ပါဝင္သည္။ရက္ ၁၀၀ ကာလအတြင္းတြင္ တံတားႀကီးမ်ားကိုလည္း ႀကံ႕ခိုင္မႈစစ္ေဆး သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းသို႔ ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္း ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လည္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခုိင္က စစ္ေဆးတဲ့အခါမွာလည္း ပုံမွန္စစ္ေဆးတဲ့ နည္းေတြလည္းသုံးသလုိ ေခတ္မီတဲ့နည္းစနစ္ေတြလည္း သုံးမယ္။ အခုတံတားေတြစစ္ဖုိ႔အတြက္ ေခတ္မီယႏၱရားေတြ ဝယ္ထားတာရွိပါတယ္။ တံတားေအာက္ေျခေတြပါ ပိုမိုၿပီးေတာ့ စနစ္တက်စစ္လုိ႔ရမယ္ဟု ေျပာၾကားသည္။ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနကလည္း ရက္ ၁၀၀ ကာလအတြင္း တိုက္ခန္းေပါင္း ၂၂၀၀ ခန္႔ကို ေရာင္းခ်သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ေဆာက္လုပ္ဆဲ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားအနက္ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္သည့္ စီမံကိန္းသုံးခုမွာ ကေနာင္ တန္ဖုိးနည္း အိမ္ရာ၊ ယုဇန တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ အပိုင္း(၁)ႏွင့္ ေ႐ႊလင္ပန္း တန္းဖိုးနည္းအိမ္ရာ အပိုင္း(၃) တုိ႔ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ထပ္တန္းဖုိးနည္းအိမ္ရာမ်ားကို ဆက္လက္အေကာင္ အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟုဆိုသည္။ယခင္က တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာဟုဆိုေသာ္လည္း အေျခခံ လူတန္းစားမ်ား အတြက္ မဝယ္ႏိုင္ေသာ ပမာဏ ျဖစ္သည္ဟု ေဝဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာက တကယ္ေဆာက္ၾကည့္ေတာ့ မနည္းဘူး ျဖစ္ေနလို႔။ သိန္း ၃၀၀ တုိ႔ ၊ ၆၀၀ တုိ႔လည္း ျဖစ္ေနတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဘယ္ေလာက္ ကုန္က်သလဲဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာမသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရက္ ၁၀၀ စီမံကိန္းထဲမွာအေဆာက္အအုံဌာနကေနၿပီးေတာ့ေဆာက္ၾကည့္မယ္။ငါးထပ္အေဆာက္အအုံတစ္ခု အခန္း ၄၀ ေလာက္ပါတယ္။ တစ္ခန္းကို ေပ ၄၀၀ ေလာက္ရွိတဲ့ အခန္းေဆာက္ၾကည့္မယ္။ အဲဒီမွာ သုံးရတဲ့ပစၥည္းေတြ၊ စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြ၊ ေဆာက္ရတဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြ၊ ကုန္က်စရိတ္ေတြ အားလုံးကို တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ သိန္း ၁၀၀ ေအာက္ကိုရႏုိင္သမွ် ေဆာက္ေပးသြားမွာပါ။ အဲဒါမွာ ေနာက္ပိုင္းသိန္း ၁၀၀ နဲ႔ရေအာင္ မေဆာက္ေပးႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ကိစၥကို ေခ်ဖ်က္ေပးလုိ႔ရမွာပါ။ အဲဒီလုိ ေဆာက္လုိ႔ ရတယ္ဆုိ တာကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ရွိပါတယ္ ဟု ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခိုင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။တကယ္ေတာ့ Low Cost Housing လုပ္တဲ့အခါမွာ ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္။ အငွားစနစ္ရွိတယ္။ အေရာင္းစနစ္ရွိတယ္။ ရန္ကင္းအိမ္ရာတို႔၊ သုဝဏၰအိမ္ရာတို႔ဟာ အငွားစနစ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိ ျပည္သူ႕အိမ္ရာ စီမံကိန္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက အငွားစနစ္ေတြပါ။ ေနာက္တစ္ပိုင္းက အေရာင္း စနစ္ပါ။ ေရာင္းေတာ့ တခ်ိဳ႕တက္ႏိုင္တဲ့သူရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အလုပ္အကိုင္ရွိတယ္။ Deposit ေပးထားႏုိင္တယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ လေပးစနစ္နဲ႔ ေရာင္းေပးပါဆုိၿပီး ဒီလုိစနစ္ေတြလည္းရွိတယ္။ ဒီစနစ္ေတြ အကုန္လုံးကိုလည္း ေလ့လာထားပါတယ္။ အကုန္ေဆာင္ရြက္ေပးမွာပါ။ ဒီမွာ အေရးႀကီးတာက ဘဏ္ေတြပါလာတယ္။ ဘဏ္ေတြပါလာတဲ့အတြက္ ဘဏ္ရဲ႕ ပါဝင္ပတ္သက္မႈ ကရွိမွျဖစ္မယ္။ ဘဏ္ကသာ ေငြေခ်းတာတုိ႔ ၊ ေငြေၾကးထုတ္ေပးတာတို႔ ေဆာင္႐ြက္ေပးလို႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားထား တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ CHD ဆိုတဲ့ ဘဏ္တစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒီဘဏ္ကေန ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေတာ့ ကူညီေပးဖုိ႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က အစကတည္းက ရွိၿပီးသားပါ။ ပထမအဆင့္က ဒီလူေတြက ဒီဘဏ္မွာ ေငြစာရင္းဖြင့္ၿပီးေတာ့ ေငြစုတဲ့စနစ္ကို စၿပီးေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လုိ ပါတယ္။ ဒီဘဏ္ရဲ႕ Member ျဖစ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိတယ္။ အဲဒါဆို ဘဏ္က သူတုိ႔နဲ႔ လုပ္ငန္းလုပ္လို႔ ရတာေပါ့။ အဲဒါမ်ိဳးစနစ္ေလးေတာ့ စဥ္းစားထားပါတယ္ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ လူဦးေရ သိပ္သည္း မႈမ်ားျပား သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို အဓိကဦးစား ေပး အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္လည္း ေဆာက္လုပ္ေပးရန္အစီအစဥ္မ်ား ေရဆြဲထားသည့္အျပင္ေနျပည္ေတာ္တြင္လည္းအိမ္ယာစီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္လည္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ေနျပည္ေတာ္ ေ႐ႊနံ႔သာရပ္ကြက္တြင္ ၄၀၀ စတုရန္းေပ က်ယ္ဝန္းသည့္ စံနမူနာျပ အိမ္ရာစီမံကိန္းအျဖစ္ တည္ေဆာက္ ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီးႏုိင္မည္ဟု ခန္႔မွန္း ထားသည္။Source: MOI Webportal Myanmar
Facebook comments