ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဆုိင္ရာ မူေဘာင္သေဘာတူစာခ်ဳပ္ စက္တင္ဘာတြင္ လက္မွတ္ေရးထုိးမည္

ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရၾကား မူေဘာင္ သေဘာတူညီမႈ စာခ်ဳပ္ကိုလာ မည့္ စက္တင္ဘာအတြင္း လက္ မွတ္ေရးထုိးမည္ဟု ယင္းအထူး စီးပြားေရးဇုန္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူတစ္ ဦးက ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ေရးဆဲြထားသည့္ စီမံကိန္းပုံစံအတုိင္း မဟုတ္ဘဲ ဇုန္၏အရြယ္အစားကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အပိုင္းလုိက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။
‘‘စီမံကိန္းကို ေလွ်ာ့ခ်မယ္၊ Phase by Phase (အပိုင္းလုိက္) သြားမယ္။ စီမံကိန္းကစဖုိ႔က မၾကာေတာ့ဘူး။ ေရွ႕လထဲမွာ စာခ်ဳပ္ေတြ ဘာေတြစျဖစ္မယ္’’ဟု အထက္ပါတာ၀န္ရွိသူက ဆုိ သည္။
အပိုင္းလုိက္ခဲြ၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏုိင္သည့္ ပမာဏ၊ ျမန္မာလုပ္ငန္းရွင္ပါ၀င္ ႏုိင္သည့္ အေနအထားႏွင့္ ျမန္မာဘက္က စီမံခန္႔ခဲြႏုိင္သည့္အရြယ္ အစားအတုိင္းသာ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္မည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီး ေဒါက္တာသန္းျမင့္က ေျပာထားသည္။
အဆုိပါ စီမံကိန္းတန္ဖိုးကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ေဒၚလာ ၇ ဒသမ ၅ ဘီလီယံဟု သတ္မွတ္ၿပီး ျမန္မာဘက္ကမူ ထုိပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံ ေတာ္အတုိင္ပင္ခံပုဂၢၢိဳလ္၏ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အႀကံေပး ေဒါက္တာေရွာင္တာနဲလ္က ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားဇုန္၏ ပထမစတင္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏသည္ ကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၃ ဘီလီယံျဖစ္ သင့္သည္ဟု ဆိုထားသည္။
စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ ႀကီးဦးစိုး၀င္းက Nikkei Asian Review သတင္းဌာနႏွင့္ ဇူလုိင္ ၃ ရက္က အထူးေတြ႕ဆုံေမးျမန္း ခန္းတြင္ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအရြယ္အစား ေလွ်ာ့ခ်ေရး တ႐ုတ္ထံေတာင္းဆုိ ႀကိဳးပမ္းမည္ဟု ေျပာၾကားထား သည္။
‘‘မလိုအပ္တဲ့ ကုန္က်စရိတ္ ေတြအားလုံးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာ့ခ်သင့္ပါတယ္။ စီမံကိန္း ေတြႀကီးေလ ျပန္ေပးရဖို႔က တာ ၀န္ပိုႀကီးေလပါပဲ’’ဟု ဦးစိုး၀င္းက ေျပာသည္။ ျမန္မာဘက္က မည္ မွ်ေလွ်ာ့ခ်လိုသည္ဆုိေသာ ကိစၥ သည္ ညႇိႏႈိင္းမႈအေပၚ မူတည္ေန ၿပီး အတိအက်မေျပာႏုိင္ေသးဟု ဦးစိုး၀င္းက ေျပာသည္။
၂၀၁၅ က တ႐ုတ္အစိုးရ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုမၸဏီ CITIC အုပ္စုဦးေဆာင္သည့္ လုပ္ငန္းစု တစ္ခုက ယင္းဇုန္ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
အဆုိပါ စီမံကိန္းအတြက္ ရွယ္ယာအခ်ဳိးကို တ႐ုတ္ကုမၸဏီ က ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပိုင္ဆုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းသည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ OBOR (ရပ္၀န္းတစ္ခု၊ လမ္း ေၾကာင္းတစ္ခု) ၏ အဓိကက် သည့္ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္၏ ထြက္ေပါက္ လည္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာ သန္းျမင့္က ဆုိသည္။
ထုိစီမံကိန္းသည္ အိႏိၵယ သမုဒၵရာဘက္ မ်က္ႏွာမူထား ေသာ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕တြင္ အထူး ဇုန္တစ္ခု ဖန္တီးရန္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အႀကီးဆုံး ဆိပ္ ကမ္းျဖစ္လာမည့္ ယင္းစီမံကိန္း လ်ာထားမႈတြင္ ကုန္တင္သေဘၤာ ႀကီးမ်ား ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ေသာ ဆိပ္ ကမ္းအနီး ၁,၀၀၀ ဟက္တာ က်ယ္ေသာ စက္မႈဇုန္တစ္ခု ပါ၀င္မည္ ျဖစ္သည္။

Source : 7Daydaily

Facebook comments