အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္ တန္႔ထားသည့္ ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို ယခုႏွစ္ မိုးကုန္လွ်င္ျပန္လည္စတင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူး သန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေဒါက္တာ သန္းျမင့္ကေျပာသည္။
ထုိသုိ႔ျပန္လည္စတင္ရာ တြင္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္၏ ကနဦးအဆင့္ ႏွစ္လမ္း သြားလမ္းႏွင့္ ပင္မစီမံကိန္းျဖစ္ သည့္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ကို တစ္ၿပိဳင္နက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
‘‘ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္က ထုိင္းရဲ႕ေစ်းသက္သာတဲ့ေခ်း ေငြရယူၿပီး လမ္းေဖာက္ဖို႔ လႊတ္ ေတာ္ကလည္း အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္ ပါတယ္။ လမ္းကိုေဖာက္ႏုိင္ဖို႔ လည္းစတင္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ ေနတာေၾကာင့္ မိုးကုန္တာနဲ႔အမွ် ဒီလမ္းကို ေဖာက္ျခင္းအားျဖင့္ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကုိ လည္း စတင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ ပါတယ္’’ ဟု ေဒါက္တာသန္းျမင့္ ကေျပာသည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္၏ ကနဦးအဆင့္ျဖစ္သည့္ ထိုင္းနယ္စပ္မွ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္သို႔သြားသည့္ ႏွစ္လမ္းသြား လမ္းကို အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီ က စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး စက္မႈဇုန္ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ျမန္မာ-ထိုင္း-ဂ်ပန္ သံုးႏုိင္ငံက ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္ မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဆိုင္ရာ ဗ ဟုိလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ဥကၠ႒၊ ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးေဒါက္ တာသန္း ျမင့္က ေျပာသည္။
ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပူး ေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) သည္ထား၀ယ္အထူးစီး ပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းမဟာစီမံခ်က္ ကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေမလတြင္ ျပန္ လည္ေရးဆြဲေနသည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းကို ၂၀၁၈ ေမလကုန္တြင္ ဂ်ပန္ဘက္မွ အစီ ရင္ခံစာတင္ျပရမည္ျဖစ္ေသာ္ လည္း မတင္ျပႏုိင္၍ ဇြန္လသို႔ ထပ္မံေရႊ႕ဆိုင္းခဲ့ၿပီးယခု ဒုတိယ အႀကိမ္အျဖစ္ ၾသဂုတ္သို႔ ထပ္မံေရႊ႕ဆိုင္းခဲ့ရေၾကာင္း ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒က ဆိုသည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ကုိ ၂၀၁၈ တြင္ ျမန္မာ - ထုိင္း အစိုးရႏွစ္ဖက္ လက္မွတ္ေရးထိုး ခဲ့ၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္မွ အီတာ လ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီက စတင္အ ေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္တြင္ မက္စ္ျမန္မာ ကုမၸဏီက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပါ ၀င္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၂ က ႏုတ္ ထြက္ခဲ့သည္။
၂၀၁၃ တြင္ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ အဆိုပါစီမံ ကိန္းကိုရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ ဇူ လိုင္က အဆိုပါစီမံကိန္း ျပန္ လည္စတင္ရန္ ျမန္မာ-ထိုင္း- ဂ်ပန္သံုးႏုိင္ငံအစိုးရခ်င္း ေဆြး ေႏြးခဲ့သည္။
Source : 7Daydaily