တံတားတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း ခြင္ႏွင့္မလြတ္ကင္းသည့္ ဒလကမ္း နားတစ္ေလၽွာက္ရွိ အေဆာက္အအုံ ၁ဝဝ ခန႔္ကို ဒီဇင္ဘာလအၿပီး ဖ်က္သိမ္းမည္ျဖစ္ၿပီး အားလုံးက်ဴး ေက်ာ္မ်ားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ေလ်ာ္ ေၾကးေပးမည္မဟုတ္ဘဲ ေရႊ႕ေျပာင္း စရိတ္သာ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာက္တိုဘာ ၁၉ ရက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ားက စီမံကိန္းႏွင့္မလြတ္သည့္ ဒလၿမိဳ႕၊ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းတစ္ဝိုက္ႏွင့္ ကမ္းနားဘက္အျခမ္းမွ သမၺန္ဆိပ္ ႏွင့္ဆိုင္ခန္းတို႔ကိုစာရင္းေကာက္ ယူခဲ့သည္။ဖ်က္သိမ္းေပးရမည့္ အေဆာက္အအုံမ်ားထဲတြင္ အိမ္၊ ဆိုင္ခန္း၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္စသ ျဖင့္ပါဝင္ၿပီး စည္ပင္ပိုင္ေျမေပၚ တြင္ အေဆာက္အအုံ ၂၀ ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ေျမေပၚတြင္ ၇၆လုံးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
""အခုဖ်က္ေပးရမယ့္ အ ေဆာက္အအုံေတြက အမ်ားပိုင္ ေျမေတြျဖစ္တဲ့ စည္ပင္ေျမ၊ ဆိပ္ ကမ္းအာဏာပိုင္ေျမေတြမွာ ေဆာက္ ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေလ်ာ္ ေၾကးေပးစရာမလိုဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေဆာက္ထားတဲ့အေဆာက္ အအုံအတြက္ေရႊ႕ေျပာင္းစရိတ္ကို ေတာ့တံတားဦးစီးကတြက္ခ်က္ၿပီး ေပးသြားမွာေပါ့။ အဲဒီအတြက္စာ ရင္းလိုက္ေကာက္ၾကတာပါ""ဟု ဒလၿမိဳ႕နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္႐ုံးမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ဘက္တြင္တံတား တည္ေဆာက္ေရးပစၥည္းမ်ားထား ရန္ေနရာမရွိသည့္အတြက္ ဒလ ဘက္ရွိယင္းေျမေနရာ၌ တံတား တည္ေဆာက္ေရးပစၥည္းမ်ားထား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တံတားတည္ ေနရာမွေဘးကမ္းနားတစ္ေလၽွာက္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကို ေပ ၁၅ဝဝ ခန႔္အသုံးျပဳမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စုစုေပါင္းေပ ၃ဝဝဝ ခန႔္ကို တည္ ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းခြင္အျဖစ္အ သုံးျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာ သည္။
""စာရင္းအရအေဆာက္အအုံ ေပါင္း ၁ဝဝ ခန႔္ရွိတယ္။ အဲဒီအထဲ မွာေနရာျပန္ေပးရမွာက ကမာက ဆစ္သမၺန္ဆိပ္တစ္ခုတည္းရွိ တယ္။ အဲဒီသမၺန္ဆိပ္ကေပ ၁ဝဝ နီးပါးေလာက္ရွိတယ္။ ေနရာျပန္ ေပးဖို႔ညႇိႏွိုင္းေနတယ္။ က်န္တဲ့အ ေဆာက္အအုံေတြက အကုန္က်ဴး ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဖ်က္ ေပးရေပမယ့္ ေနရာေတာ့ျပန္မ ေပးဘူး။ သူတို႔ကိုအေဆာက္အအုံ ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဖ်က္စ ရိတ္၊ နစ္နာေၾကးသေဘာမ်ိဳးေပး ဖို႔ပါ။ စာရင္းေကာက္ထားတဲ့အ ကုန္လုံးကို ဌာနဆိုင္ရာေတြျဖစ္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းက တာဝန္ရွိသူေတြရယ္၊ စည္ပင္ကတာဝန္ရွိသူေတြရယ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းတို႔ကေန ဘယ္ လိုဆက္ၿပီးေဆာင္ရြက္ေပးမလဲဆို တာဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကမွာပါ""ဟု ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီမွေဒၚ တင္တင္ဦးက ေအာက္တိုဘာ ၂၀ ရက္တြင္ေျပာသည္။
ယင္းဖ်က္ေပးရမည့္အေဆာက္ အအုံမ်ားတြင္ ေလ်ာ္ေၾကးရၿပီး သားအေဆာက္အအုံမ်ားလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ၄င္းကေျပာသည္။တံတားတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ဆန္းပိုင္း တြင္စတင္နိုင္ရန္ခန႔္မွန္းေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိ ရသည္။
ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရမည့္ ကမာ ကဆစ္သမၺန္ဆိပ္ကို ေနရာအစား ျပန္ေပးနိုင္ရန္အတြက္ သမၺန္သမား တို႔ေတာင္းဆိုေသာ ေနရာႏွင့္အ မ်ားျပည္သူ သြားလာရအဆင္ ေျပေသာေနရာသို႔ေရႊ႕ေျပာင္းရန္ သမၺန္ေမာင္းသူမ်ား၊ ေဒသခံအ ခ်ိဳ႕ႏွင့္သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူ တို႔ညႇိႏွိုင္းေနေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္-ဒလတံတားစီမံ ကိန္းတည္ေဆာက္စဥ္ကာလအ တြင္း အမ်ားျပည္သူသြားလာရလြယ္ ကူေစေရးအတြက္ လမ္းေဖာက္ ရန္လိုအပ္သည့္အက်ယ္အဝန္းကို ေျမရွင္မ်ားထံမွ ေလးႏွစ္တာေၿမ ငွားခအျဖစ္အိမ္ေထာင္စု
၆၈ စု အား က်ပ္ ၃၂၈ ဒသမ ၃၇ သိန္း ႏွင့္ဆိုင္ခန္းမ်ားအတြက္ေလ်ာ္ ေၾကးေငြက်ပ္ ၅၈၈ သိန္းေပး အပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ယင္းတံတားကို ကိုရီးယား နိုင္ငံစီးပြားေရးဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မွု ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးရန္ပုံေငြ EDCF Loan မွေခ်းေငြအေမရိ ကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျပည္တြင္းလိုအပ္ရန္ပုံ ေငြအေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၀ ဒသမ ၃၄၁ သန္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္းခန႔္မွန္းကုန္က်စရိတ္(အေမရိကန္ေဒၚလာ) ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္းကုန္က် မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Source : Democracytoday