ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ကို အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိသာ ေျဖရွင္း ေပးႏုိင္ေသာ္လည္း ရာႏႈန္းျပည့္ ေျဖရွင္းႏုိင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသ ႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာသည္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ခံုးေက်ာ္တံတားတုိင္းက မေျဖရွင္းႏုိင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ေျဖရွင္း ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ တံတားေတြက ရန္ကုန္မွာ လံုး၀ယာဥ္ေၾကာ မက်ပ္ေတာ့တဲ့ ရာႏႈန္းျပည့္အေနအထားမ်ဳိးကိုေတာ့ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အကုန္လံုးကို မက်ပ္ေအာင္ ေျဖရွင္း ႏုိင္တဲ့ အေနအထားက ေလးထပ္၊ ငါးထပ္တံတားေတြ ေဆာက္မွရမွာပါ" ဟု တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႕၊ သစ္ေတာႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္စုိးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈ မ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရ အဖြဲ႕က ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားေလးစင္းကို တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး၊ လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခုံးေက်ာ္တံတားသုံးစင္း ထပ္မံေဆာက္လုပ္လ်က္ရွိသည့္ အျပင္ လာမည့္ ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ လည္း ခုံးေက်ာ္တံတားသစ္မ်ား ဆက္လက္ တည္ေဆာက္သြားရန္ရွိသည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေန႔စဥ္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပႆနာသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာသည့္ ၿမိဳ႕ျပအဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ၾကံဳေတြ႔ရ တတ္သည့္ ျပႆနာျဖစ္ၿပီး ယင္းရင္ဆုိင္ ေနရသည့္အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က ၎အစိုးရအဖြဲ႔၏ ရရွိသည့္ ရန္ပံုေငြမ်ားထဲ မွ တတ္ႏုိင္သည့္ အေနအထားျဖင့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ "အခုလို ယာဥ္ေၾကာအက်ပ္တည္းဆံုး ေနရာေတြမွာ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္ေပးတာက လံုး၀မေဆာက္တာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ အခုခ်ိန္မွာ လမ္းေတြက ပိုက်ပ္တာထက္ကို က်ပ္ေနမွာပါ။ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကလည္း လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာ က်ပ္လာႏုိင္မယ့္အေနအထားကို ၾကည့္ၿပီး ဒီတံတားေတြ ေဆာက္ေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလးထပ္၊ ငါးထပ္ တံတားေတြကို ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလို တံတားတစ္စင္းကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းေဒသ ႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က ရန္ပံုေငြရတဲ့ တစ္ႏွစ္တာသံုးစြဲခြင့္ဘတ္ဂ်က္ တစ္ခုစာေလာက္ ရွိပါတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ရန္ပံုေငြရရွိမႈသည္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၂၀ ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈႏႈန္းျမင့္သည့္ လမ္းဆံုတစ္ခုတြင္ ေလးထပ္၊ ငါးထပ္ျမင့္သည့္ အလႊာတံတားတစ္စင္းတည္ေဆာက္ပါက ပွ်မ္းမွ်ကုန္က်စရိတ္မွာ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၁၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း ဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။
"မႏွစ္က တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က ရတဲ့ ခြဲတမ္းက က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၂၀ ရွိပါတယ္။ တစ္ကယ္လို႔ တာေမြလုိေနရာမွာ အလႊာလုိက္ ခုံးတံတားတစ္စင္း ေဆာက္မယ္ဆုိရင္ ဘီလ်ံ ၁၁၀ ေလာက္ကုန္ မွာဆုိေတာ့ ဒီ တံတားတစ္စင္းတည္းနဲ႔တင္ ဘတ္ဂ်တ္က ကုန္ၿပီး ရန္ကုန္မွာ တျခားလုပ္စရာေတြ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ရတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ထဲကေန ဒီခံုးေက်ာ္ တံတားေလးေတြကို ေဆာက္ၿပီး ယဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ေျဖရွင္းေပးတာပါ" ဟု ၎က ေျပာသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ေလးထပ္၊ငါးထပ္ျမင့္သည့္ အလႊာတံတားမ်ားသည္ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ေသးေသာ္လည္း ေနာင္လာမည့္ အခ်ိန္တြင္ တည္ေဆာက္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနရွိပါက တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရအဖြဲ႕က ေျပာ သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ တည္ေဆာက္ၿပီး ခံုးေက်ာ္တံတားေလးစင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ ဆဲ ခံုးေက်ာ္တံတားသံုးစင္း၏ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္မွာ က်ပ္ ၁၂၆ ဘီလ်ံခန္႔ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ပထမဦးဆံုးစတင္တည္ေဆာက္သည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ေရႊေတာင္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ကုမၸဏီက တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတားျဖစ္ၿပီး က်ပ္ ၁၄ ဒသမ ၄၈၇ ဘီလ်ံကုန္က်ခဲ့သည္။ ၎ေနာက္ Myanmar V-Pile ကုမၸဏီက တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ဘုရင့္ေနာင္ႏွစ္ထပ္ ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ က်ပ္ ၂၆ ဒသမ ၆၂၆ ဘီလ်ံကုန္က်ခဲ့သည္။ ေရႊဂံုတုိင္ခံုးေက်ာ္ တံတားကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့ရာတြင္ က်ပ္ ၁၇ ဒသမ ၄၄၁ ဘီလ်ံႏွင့္ ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတားကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ က်ပ္ ၁၅ ဒသမ ၉၇၁ ဘီလ်ံ ကုန္က်ခဲ့ၿပီး အဆုိပါခုံးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္းႏွစ္ခုစလုံး ကုိ Capital Development Limited
ကုမၸဏီ က တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္အတြင္း၌လည္း ခုံးေက်ာ္တံတားသုံးစင္း တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ကုကၠဳိင္းခံုးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္းကုိ ကုန္က်ေငြက်ပ္ ၁၃ ဒသမ ၉၇ ဘီလ်ံျဖင့္ Capital Development Limited ကုမၸဏီ၊ ရွစ္မုိင္ခံုးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္း ကုိ က်ပ္ေငြ ၁၅ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံျဖင့္ Crown Advanced Construction ကုမၸဏီ ႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္ ၂၂ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံရွိမည့္ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္းကို ေရႊေတာင္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကုမၸဏီ တုိ႔က တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည္။
ေဆာက္လုပ္ ဆဲ ခုံးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းမ်ားအနက္ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ပံုသဏၭာန္ ဒီဇုိင္း ျဖစ္၍ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းခြဲကာ တည္ေဆာက္ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ပထမတံတားတစ္စင္းကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ကာ ယင္းတံတားၿပီးစီးမွသာ ဒုတိယအပိုင္းကို တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊေတာင္ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ကုမၸဏီ မွ တာ၀န္ရွိသူဦးရဲျမင့္ကေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ကုကၠိဳင္းခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္သည့္ တံတားသံုးစင္းအနက္ ပထမဦးဆံုး ဖြင့္လွစ္ ႏုိင္မည့္အေနအထားရွိကာ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ၇၇ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးေနၿပီး ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၂ ရက္တြင္ ဖြင့္လွစ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုမၸဏီမွတာ၀န္ရွိသူ ဦးတင္ေမာင္၀င္းက ေျပာသည္။
Source : http://myanmar.mmtimes.com/