ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ သက္ဆုိင္ရာက ခုံးေက်ာ္တံတားစီမံ ကိန္းမ်ားကို တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနေသာ္လည္း ေျမအသုံးခ်မႈ စနစ္ကို ေျပာင္းလဲက်င့္သုံးႏိုင္မွသာ
ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈ ျပႆနာမ်ားကိုေျဖရွင္းႏိုင္မည္ဟု တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။
"ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ပညာရပ္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္မယ့္ေနရာေတြမွာ ဘယ္လိုအက်ဳိးအျပစ္ ေတြ ရွိႏုိင္မလဲဆိုတာကို မေဆာက္ခင္ ကတည္းက ႀကိဳတင္ၿပီး အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းထားဖို႔ လိုတယ္။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တဲ့ ျပႆနာကို ခံုးေက်ာ္ တံတား ေဆာက္႐ံုတစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ မေျဖရွင္းႏိုင္ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ေျမအသံုးခ်မႈပံုစံေပၚမူတည္ၿပီး ေျဖရွင္းရမယ္။ ဆူးေလပတ္၀န္းက်င္မွာ ဆိုင္ေတြ၊ ေဈးေတြ ဟိုတယ္ေတြ အမ်ားႀကီး စုေန တယ္။ ဒါေတြကို ၿမိဳ႕ျပင္ခြဲထုတ္ရမယ္" ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္သီတင္းပတ္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ 'သမိုင္း အေမြ အႏွစ္ ရန္ကုန္' ေဆြးေႏြး ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၏ အၾကံေပးလည္းျဖစ္သူ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္က ေျပာၾကား ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လက္ရွိအစုိးရတက္လာခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွစ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွည္းတန္းလမ္းဆုံ၊ ေျမနီကုန္းလမ္းဆုံ၊ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆုံႏွင့္ ေရႊဂံုတိုင္လမ္းဆုံေနရာမ်ားတြင္ လမ္းေက်ာ္ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္၍ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနရာအႏွံ႕ အျပားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ျဖစ္ ေပၚေနဆဲျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္လည္း ကုကၠိဳင္းလမ္းဆုံ၊ တာေမြအ၀ုိင္း၊ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံု၊ ေျမာက္ဥကၠလာပႏွင့္ ေျမာက္ ဒဂံုအၾကား ေနရာမ်ားတြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတား စီမံကိန္းသစ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည္။ လာမည့္ ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ခုံးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္းသစ္မ်ားကို ဆက္လက္ေဆာက္လုပ္သြားရန္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈ မ်ားျပားသည့္ ေခ်ာ္တြင္း ကုန္းလမ္းဆုံႏွင့္ ေျမာက္ဥကၠလာပ အ၀ုိင္း ေနရာမ်ားတြင္ ေငြက်ပ္ဘီလ်ံ ၃၀ ေက်ာ္ အကုန္အက်ခံ၍ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕က ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပထားသည္။ ထပ္မံတည္ေဆာက္မည့္ ခုံးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္းမ်ားအပါအ၀င္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ခုံးေက်ာ္တံတား ၁၀ ခုအထိ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ တည္ေဆာက္ဆဲ ခုံးေက်ာ္တံတားစီမံ ကိန္းမ်ားကုိ လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈႏွင့္ လူေနသိပ္သည္းမႈ ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္ရန္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ မင္းဓမၼလမ္းေပၚတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ဒုတိယစီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္းတစ္ခုတည္းသာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟုလည္း ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။
ေျမအသုံးခ်မႈစနစ္ ေျပာင္းလဲကာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၿမိဳ႕ျပင္ေဒသ မ်ားသုိ႔ ခြဲထုတ္ရန္ လိုအပ္ေနသကဲ့သုိ႔ ၿမိဳ႕ျပင္ေနရာမ်ား တြင္ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ားကိုပါ တစ္ပါ တည္း ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ ေပးရန္ လိုအပ္ေနသည္ဟု လည္း ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
"ရန္ကုန္တိုင္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ ၂၀ ရာခိုင္ ႏႈန္းေသာ စီးပြားေရး အေဆာက္အအံုေတြ က ၿမိဳ႕အက်ယ္အ၀န္း ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ထဲမွာ လာစုေနတယ္။ ေန႔တိုင္း တစ္ေနရာ တည္းကို လူေတြလာၿပီး အလုပ္ဆင္းေတာ့ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းတာေပါ့။ ေနရာရွိ သေလာက္ စီးပြားေရး အေဆာက္အအံုေတြကို ခြဲထုတ္လိုက္ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တဲ့ ျပႆနာက တျဖည္း ျဖည္း ေလ်ာ့သြားႏိုင္မယ္"ဟု ႏိုင္ငံတကာအိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ ွ Savils Myanmar က မစၥတာ အီမာဆင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ရန္ကုန္ နည္းပညာတကၠသိုလ္မွ ပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္မ်ား စုေပါင္း၍ ရန္ကုန္ဧရိယာအတြင္း အတြင္းပတ္ႏွင့္ အျပင္ပတ္ လမ္းမႀကီး မ်ားတည္ေဆာက္ရန္ တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိအစုိးရလက္ထက္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။
Source : http://myanmar.mmtimes.com/