တာေမြခံုးေက်ာ္တံတား၏ ဒုတိယပိုင္း တည္ေဆာက္မႈမွာ ယခုလလယ္ပိုင္းတြင္
လံုး၀ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္း အင္ဂ်င္နီယာဦးစိန္၀င္းက ေျပာသည္။
တံတားကို ယခင္ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစုိးရ၏ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ေရႊေတာင္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
ကုမၸဏီက တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း
မႈေျဖရွင္းရန္ ယခင္ဘ႑ာႏွစ္ ၂၀၁၅-၁၆ အတြင္း တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက ခံုးေက်ာ္
တံတားသံုးစင္းကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတား၊ ရွစ္မိုင္ခံုးေက်ာ္
တံတားႏွင့္ ကုကၠိဳင္းခံုးေက်ာ္တံတားတို႔ကို တည္ေဆာက္ရန္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း
မ်ားတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ပုဂၢလိက ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီသံုးခုက အဆိုပါ
ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို တာ၀န္ယူတည္ ေဆာက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါခံုးေက်ာ္
တံတားသံုးစင္းအနက္ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ၿပီးစီးရန္ ေနာက္ ဆံုးက်န္
ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။
တာေမြခံုးေက်ာ္တံတားသည္ ဗညားဒလ လမ္း၊ ဦးခ်စ္ေမာင္လမ္းႏွင့္ အေရွ႕မ်ဥ္းၿပိဳင္
ကြင္းလမ္းသံုးခုဆံုရာတြင္ အဂၤလိပ္အကၡရာ ႔ ပံုသ႑ာန္ဒီဇုိင္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္။
ပထမပိုင္းမွာ ဗညားဒလမ္းႏွင့္ ဦးခ်စ္ ေမာင္လမ္းကို ဆက္သြယ္ထားၿပီး ဒုတိယပိုင္း
သည္ အေရွ႕မ်ဥ္ၿပိဳင္းကြင္းလမ္းဘက္သို႔ ခြဲထြက္သြားသည့္ ဒီဇိုင္းျဖစ္သည္။ ဗညားဒလမ္းႏွင့္
ဦးခ်စ္ေမာင္လမ္းကို ျဖတ္ေဆာက္သည့္လမ္းပိုင္းမွာ 'ႏွစ္လမ္းသြား၊ ေလးလမ္းေမာင္း'
ျဖစ္သည္။ အေရွ႕မ်ဥ္း ၿပိဳင္ကြင္းလမ္းဘက္သို႔ ဆင္းသည့္ တံတား လမ္းပိုင္းမွာမူ 'တစ္လမ္းသြား၊
ႏွစ္လမ္း ေမာင္း' ျဖစ္သည္။ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတားသည္ ယခင္အစိုးရ ၂၀၁၅-၁၆
ဘ႑ာႏွစ္၏ အသံုးစရိတ္အရ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ တံတားသံုးစင္းအနက္
အရွည္ဆံုးျဖစ္ၿပီး က်ပ္ ၂၂ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ကုန္က်ခဲ့သည္။
ပထမပိုင္းႏွင့္ ဒုတိယပိုင္း ႏွစ္ပိုင္းခြဲ တည္ေဆာက္မႈတြင္ ပထမပိုင္းမွာ ယခုႏွစ္
ဧၿပီလတြင္ ၿပီးစီးကာ ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္းခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ က်န္ရွိေနသည့္
ဒုတိယပိုင္း မွာ လက္ရွိတြင္ အေခ်ာသပ္တည္ေဆာက္မႈ မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း
ဦးစိန္၀င္း က ေျပာသည္။ "တည္ေဆာက္ေရးပိုင္းက လက္စသတ္ ေနပါၿပီ။ အႀကီးစား
တည္ေဆာက္မႈေတြေတာ့ အကုန္လံုးၿပီးသြားၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီဇူလိုင္လ လယ္မွာ
အကုန္အၿပီးအစီးၿပီးမွာပါ။ တံတား ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ၿပီးတာနဲ႔
တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရကို တင္ျပၿပီး သူတုိ႔ဆီက ခြင့္ျပဳတာနဲ႔ ယာဥ္ေတြ သြားခြင့္ျပဳ မွာပါ"ဟု
၎က ေျပာသည္။
က်န္တံတားႏွစ္စင္းအနက္ ကုကၠိဳင္း ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္၀ါရီ လတြင္
စတင္အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး၊ ရွစ္မုိင္ခံုးေက်ာ္ တံတားမွာ မတ္လတြင္ စတင္အသံုးျပဳႏုိင္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္
သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတား အပါအ၀င္ ခံုးေက်ာ္တံတား စုစုေပါင္း ခုနစ္
စင္းရွိသည္။ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတား ေလးစင္းတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး၊
ယခင္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရက သံုးစြဲခဲ့သည့္ ခံုေက်ာ္တံတား ခုနစ္စင္း၏ စုစုေပါင္း
ကုန္က်ေငြမွာ က်ပ္ ၁၂၆ ဘီလ်ံျဖစ္သည္။
Source:Myanmar Times