09-261334475

ခံုးေက်ာ္တံတားေဆာက္လုပ္သည့္ကုမၸဏီမ်ား ငါးႏွစ္အထိ တာ၀န္ယူရမည္

ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားသည္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ေနာက္ထပ္ ငါးႏွစ္တိတိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား သတ္မွတ္ထားသည္ဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းႏွင့္တံတား)မွ ဒုတိယဌာနမႉး
ဦးလင္းခိုင္က ေျပာသည္။

"တိုင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ကုမၸဏီေတြကို တင္ဒါေပးၿပီးေဆာက္ခိုင္းခဲ့တာပါ။
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က ေနာက္ဆံုးမွ ကတၱရာသြားခင္းေပးရတာ၊ ေဆးဆြဲတာ၊ မီးလံုးေတြလဲ
တာပဲ လုပ္ရတယ္၊ စည္ပင္ကို တံတားၿပီးတာ နဲ႔ ကုမၸဏီေတြက အပ္ေပမဲ့ ငါးႏွစ္အထိေတာ့
သူတို႔တာ၀န္ရွိတာပါ့၊ ေပါင္းစပ္ညိႇႏိႈင္း ၿပီး လုပ္ရတာေပါ့၊ အခုထိေတာ့ ေထြေထြထူးထူး မရွိပါဘူး။
ဘုရင့္ေနာင္တံတားႀကီး ဆိုရင္ FMI က ယိုးဒယား ဒီဇိုင္းနဲေဆာက္တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အႏၲရာယ္
ကင္းပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ အစုိးရလက္ထက္အတြင္း ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းလဲလွယ္ေရး
စီမံခ်က္ ျဖင့္ ကားေဟာင္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းကာ ကား သစ္မ်ားတင္သြင္းေစျခင္း၊ တစ္ဦးခ်င္း
ပါမစ္ ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို လြပ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ရာ တစ္ႏုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာျဖင့္ တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစီးေရ ၅၀၀,၀၀၀ ေက်ာ္ထိ ရွိလာခဲ့ၿပီး
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း၌ မွတ္ပံုတင္ေျပးဆြဲေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ ၃၀၀,၀၀၀ ေက်ာ္
ရွိသည္ဟု ယခင္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႕ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အထင္ကရလမ္းဆံုမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ပုိမုိမ်ားျပားလာသည့္အတြက္
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔အစီအစဥ္ ျဖင့္ ခံုုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့
ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယခင္ရန္ကုန္တိုင္းေဒသ ႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕မွ သစ္ေတာႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး
ဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။ 

တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရာတြင္ တံတားေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ မ်ားက ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ားကိုမူ
ႏွစ္စဥ္ျပန္ လည္စစ္ေဆးရမည္ျဖစ္သလုိ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား၏ ရက္မတန္းမ်ားအၾကား
ဆက္သြယ္ထားသည့္ Expension Joint မ်ား စစ္ေဆးျခင္း၊ တံတားတိုင္မ်ားႏွင့္ ရက္မ
တန္းမ်ားအၾကား ခုခံထားသည့္ ေရာ္ဘာတံုး မ်ား၏ ၾကံ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္းကို ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္
လမ္းတံတားဌာနက ပံုမွန္စစ္ေဆးလ်က္ရွိေနသည္ဟု သိရသည္။

"ရက္မတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္မႈက်ယ္ ၿပီး ရက္မႀကီးေတြ သံုးထားတဲ႔ ေရႊဂံုတိုင္လို
တံတားေတြက ပိုလႈပ္တယ္၊ ဘာမွအႏၲရာယ္ မရွိပါဘူး၊ ႏိုင္ငံျခားပညာရွင္ေတြနဲ႔ ဒီဇိုင္း
ဆြဲၿပီး လုပ္ခဲ႔တာပါ။ တံတားတစ္စင္းေဆာက္ ၿပီးရင္ ပ်က္စီးမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္တာက ကားတာယာ
ပြန္းတာ၊ ေရဆင္းေပါက္ပိတ္တာ၊ မီးလံုးကြ်မ္းတာတို႔၊ တံတားအတက္ေတြဆိုရင္ လက္တံေတြကုိ
ကားတိုက္လုိ႔ ျပင္ရ တာတုိ႔ရွိတယ္၊ ရက္မႀကီးေတြဆို ႏွစ္စဥ္ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေနရတယ္။

ဘို႔နတ္ေတြ ျပန္လည္စိစစ္ရတယ္၊ နိမ့္သြားလား၊ ျမင့္သြားလား၊ ျပန္ၾကည့္ရသလို ဘယ္ရင္လို႔
ေခၚတဲ့ေရာ္ဘာတံုး ႀကီးေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့အတိုင္း ရွိေသးလားဆိုတာ ၾကည့္ရတယ္၊
အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အႏၲရာယ္ကင္းပါတယ္၊ မီးပြိဳင့္ေတြမိၿပီး ကားေတြက တံတားေတြေပၚမွာ
ကားပါကင္လိုျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ တံတားက လႈပ္စိလႈပ္စိ ျဖစ္ေနေတာ့ လူေတြက လန္႔တာေပါ့"ဟု
ဦးလင္းခုိင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရွိ ခုံးေက်ာ္တံတားစီမံ ကိန္းမ်ားကုိ ျပည္တြင္းေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္
သည့္ ဒိုင္းမြန္းစတားအုပ္စု၊ ေရႊေတာင္၊ FMI၊ Golden Crown၊Myanmar Vpile တို႔က
ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒိုင္း မြန္းစတားကုမၸဏီအုပ္စုက ခုံးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္း သုံးခုကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတား၊ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတား၊ ရွစ္မိုင္ခံုးေက်ာ္
တံတား၊ ေရႊဂံု တိုင္ခံုးေက်ာ္တံတား၊ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္ တံတား၊ ကုကၠိဳင္းခံုးေက်ာ္တံတား၊
တာေမြခံုး ေက်ာ္တံတား စုစုေပါင္း ခုနစ္စင္းကို ယခင္ အစိုးရလက္ထက္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ
အဖြဲ႕ ၏ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္းက်ပ္ေငြ ၁၂၆ ဘီလ်ံအထိ အကုန္အက်ခံ
တည္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

"အရင္ဆံုးေဆာက္ခဲ့တဲ့ ေရႊဂံုတိုင္တံတားဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ စာခ်ဳပ္တုန္းက ငါးႏွစ္ ကိစၥမပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေဆာက္ခဲ႔ တဲ့ တံတားျဖစ္တဲ့အတြက္ သံေယာဇဥ္ရွိတယ္၊ မီးျပတ္ေနတာကအစ
ေျပးျပင္တယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ တံတားသံုးစင္းလံုးကို အျမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ တို႔လုပ္လို႔မရတဲ႔ ကတၱရာခင္းတဲ့ကိစၥက်ေတာ့ စည္ပင္နဲ႔ညိႇလုပ္ရတယ္။ 

ေနာက္ဆံုးေဆာက္ခဲ့တဲ့ ကုကၠိဳင္းတံတားကေတာ့ သူတို႔ေျပာ သလို ငါးႏွစ္ျပဳျပင္ေပးဖို႔ စာခ်ဳပ္ထဲမွာပါပါ တယ္၊ ေရႊဂံုတိုင္ဆိုရင္ သံုးႏွစ္ရွိသြားၿပီ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ လကပဲ လဲသင့္လဲထိုက္တဲ႔ ကိစၥေတြ အကုန္လံုးလုပ္ေပးခဲ႔ပါတယ္၊
ငါးႏွစ္အထိကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔မျဖစ္မေန လုပ္ေပးသြားဖို႔ရွိပါ တယ္၊ ငါးႏွစ္ေက်ာ္သြားေပမဲ့
ဒီတံတားေတြက ဘာမွျဖစ္စရာမရွိပါဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထိန္းသိမ္းမႈ မလုပ္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့
တံတားေတြရဲ႕ ၾကံ့ခိုင္မႈအတြက္ စည္ပင္က တကယ္အလုပ္လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္"ဟု Capital Diamond Star
ကုမၸဏီမွ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ိုက္ တာ ဦးတင္ေမာင္၀င္းက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ခံုးေက်ာ္တံတား
မ်ားအျဖစ္ စနစ္တက် ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းထက္ ေျမေနရာ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ရရွိသည့္ဘ႑ာေငြအေပၚ
လုပ္ငန္းေအာင္ ျမင္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ အေနအထား ရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာ
အသင္း ဗိသုကာပညာရွင္ ဦးခင္ေမာင္ေမာင္က ေျပာသည္။

"ႏိုင္ငံျခားကတံတားေတြနဲ႔ ယွဥ္ေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာက အလုပ္ျဖစ္႐ံုလုပ္ၾကတဲ့ သေဘာ
ရွိတယ္၊ ခ်က္ခ်င္းႀကီးေကြ႕သြားတာတို႔၊ ဘာတို႔ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး၊ လိုအပ္တဲ့ အကြာ
အေ၀းကေန ျဖည္းျဖည္း ခ်င္းတက္လာမယ္၊ ကားေတြေကြ႕မယ္ဆိုရင္ အရွိန္မ်ားတာေတာင္ ထိန္းႏိုင္တယ္၊
အခုလို မ်ဳိး ခ်က္ခ်င္းႀကီးအေကြ႕ေတြလုပ္ထားေတာ့ ကားေတြအရွိန္မ်ားတဲ့အတြက္ အႏၲရာယ္ေတြ ေတာ့
ရွိႏိုင္တယ္၊ တံတားအေကြ႕အေကာက္ေတြကလည္း အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ တံတားေတြမွာ
စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႔ သစ္ပင္ေတြ စိုက္ေပးထားရင္ ပိုအက်ဳိးရွိႏိုင္တယ္၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္း ေတြမွာ လုပ္ငန္းၿပီးေပမဲ့ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္အထိ ျပင္ေပးရမယ္ဆိုတဲ႔ စာခ်ဳပ္ေတြ ထည့္ခ်ဳပ္ေလ့
ရွိၾကပါတယ္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုန္က်စရိတ္ ရဲ႕ ငါး ရာခိုင္ႏႈန္း ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္အထိခ်န္ထားၿပီး
စာခ်ဳပ္သက္တမ္းျပည့္မွ ေငြ အျပည့္ေပးေခ်တာေတာ့ ရွိတယ္ "ဟု ၎က ေျပာသည္။

Source : The Myanmar Times

Facebook comments