ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ျပေျပာင္းလဲမႈစနစ္တြင္ မညီမညာ က်ဳိးပဲ့ ညစ္ပတ္ေနသည့္ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းမ်ားက ေျပာင္းလဲရန္ က်န္ရွိေနေသးလ်က္ရွိသည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ၄င္းတာဝန္ယူမႈကာလအတြင္း စနစ္ပ်က္ေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု ဆုိခဲ့သည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယိုယြင္းေနသည့္ လမ္းမ်ားႏွင့္ ပလက္ေဖာင္မ်ားကိုလည္း ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးမႈမ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ရန္ လုိအပ္လ်က္ရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္းမ်ားတြင္ လူအမ်ား ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးမျပဳႏုိင္ဘဲ ယိုယြင္းပ်က္စီးေနျခင္းမ်ား၊ အမိႈက္သ႐ိုက္မ်ားျဖင့္ ညစ္ပတ္ေနျခင္းမ်ား၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားႏွင့္ ကေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေျပ သြားလာႏုိင္ရန္ ခက္ခဲေနဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ လူသြားလမ္းမ်ားေပၚတြင္ မီးစက္မ်ား၊ လမ္းေပၚတိုးခ်ဲ႕ စိုက္ပ်ဳိးထားေသာ သစ္ပင္ပန္းအိုးမ်ား၊ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမရွိ စိုက္ထူထားေသာ ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္မ်ား၊ စည္းကမ္းမရွိ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဆိုင္ငယ္ေလးမ်ားကလည္း ေနရာယူထားၾကျပန္ေသးသည္။ လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ား မၾကာခဏေခ်ာ္လဲႏုိင္သည့္ ေပါက္ကြဲစုတ္ျပတ္ေနေသာ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ အေနအထားမ်ားႏွင့္ လမ္းေပၚတြင္ အေပါက္ႀကီး၊ အေပါက္ငယ္မ်ားကို လူသြားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ျ မင္ေတြ႕ေနခဲ့ရသည္မွာ ႏွစ္မ်ားစြာၾကာခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္မႈ နည္းပါးေနဆဲပင္ျဖစ္သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားကလည္းေထာက္ျပမႈမ်ားရွိခဲ့သည္။ ထိုလူသြားလမ္းမ်ားကို အစိုးရက ျပန္လည္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေနေသာ္လည္း ပ်က္စီးမႈ အတိုင္းအတာႏွင့္ ျပင္ဆင္ျခင္းမွာ မမွ်တသည့္အတြက္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ အပ်က္အစီးမ်ား မ်ားျပားေနဆဲျဖစ္သည္။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လမ္းမ်ား ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈအပုိင္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းႏွင့္ တံတား) က ကိုင္တြယ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး လမ္းမ်ား၊ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ျပင္ဆင္မႈ အသံုးစရိတ္သည္လည္း ႏွစ္အလိုက္ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝမႈျဖင့္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။ ''ပလက္ေဖာင္းပ်က္ေနရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီ စာတင္လုိက္၊ စာတင္လုိက္ရင္ အဲဒါကို သြားၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္းျပင္ခုိင္းပါတယ္။ စည္ပင္ရဲ႕ လတ္တေလာ သံုးေငြေတြထဲကပဲ ျပင္ခုိင္းတယ္။ ခ်က္ခ်င္းမျပင္လုိ႔ မရဘူး။ ျပင္ၿပီးေတာ့ ျပန္စစ္ၿပီးမွ ဘတ္ဂ်က္ျပန္သတ္မွတ္၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဘက္က ပလက္ေဖာင္းေတြ ပ်က္စီးတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အဲဒီလိုေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္''ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက ျမန္မာတုိင္း(မ္)ကိုျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းစနစ္မ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္မႈမ်ားတြင္ လူသြားလမ္းပလက္ေဖာင္း ျပင္ဆင္မႈမ်ားလည္း ပါဝင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္မႈမ်ားလည္းလုပ္ေဆာင္ေနသည္ဟု ေျပာသည္။ ''ပလက္ေဖာင္းျပင္ဆင္မႈအပိုင္းက လမ္းျပင္ဆင္ ေဆာက္လုပ္တာေတြ၊ ကားပါကင္တုိ႔ ေရတူးေျမာင္းလုပ္တာတို႔နဲ႔ တစ္ဆက္တည္း တြဲပါသြားတယ္။ လမ္းကို ျပင္တာနဲ႔ ပလက္ေဖာင္းပါ ပါသြားၿပီဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဒီစနစ္ကို ျပန္ျပင္မွာပါ။ ျပန္ျပင္ေနပါတယ္။ ပလက္ေဖာင္းက ေပါက္ေနတယ္ဆို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ခ်က္ခ်င္းျပင္ေပးမွရမွာပါ။ ဒါကို တင္ျပၿပီး ေနာက္ႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္ေတြထိ ေစာင့္လို႔မရပါဘူး''ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနေသာ လူသြားလမ္းမ်ားရွိေနၿပီး လမ္းသြားလမ္းလာမ်ား၏ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းသြားလာေနမႈတြင္ အဆင္မေျပမႈမ်ား ေတြ႕ၾကံဳေနရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနထုိင္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ''ကြၽန္မကေတာ့ အိမ္နဲ႔႐ံုး နီးေတာ့ ကားမစီးဘဲ လမ္းပဲေလွ်ာက္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လမ္းေလွ်ာက္ေတာ့လည္း လမ္းပလက္ေဖာင္းေတြက က်ဳိးပဲ့ပ်က္စီးေနၿပီး မေကာင္းလုိ႔ ေခ်ာ္လဲမွာစိုးရိမ္ၿပီး ေကာင္းေကာင္းေလွ်ာက္လုိ႔ မရဘဲ အခ်ိန္ေတြပိုၾကာေနလို႔ စိတ္ညစ္ရတယ္''ဟု မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ၿမိဳ႕နယ္မွ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ေန႔စဥ္ ႐ံုးတက္ေနသည့္ မသႏၲာထြန္းက ေျပာသည္။ ႐ံုးႏွင့္ အိမ္ နီးစပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားအေနျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားစီးကာ အိမ္ျပန္ျခင္းထက္ လမ္းေလွ်ာက္ကာ ႐ံုးတက္႐ံုးဆင္း ျပဳလုပ္ျခင္းကို ပိုမိုျပဳလုပ္လိုၾကေသာ္လည္း ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ တစ္ဝိုက္တြင္ပင္ လူအမ်ား လမ္းေလွ်ာက္ရန္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္းမ်ားေၾကာင့္ အခက္ေတြ႕ေနရေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ သန္႔ျပန္႔ညီညာၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားအတြက္ အရိပ္ရကာ ဝွီးခ်ဲမ်ား၊ ကေလး လက္တြန္းလွည္းမ်ားႏွင့္ သြားလာသူမ်ားအတြက္ကိုပါ အလြယ္တကူသြားလာႏုိင္မည့္ ပလက္ေဖာင္းမ်ား၊ လူသြားလမ္းမ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႕နယ္ အထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာမ ေဒၚေက်ာ့သီတာက ေျပာသည္။ ''ပလက္ေဖာင္းမ်က္ႏွာျပင္ေတြက မညီမညာ ျမင့္လိုက္နိမ့္လိုက္ေတြျဖစ္ၿပီး ပ်က္စီးတဲ့ေနရာေတြကလည္း ပ်က္စီးေနတာေတြရွိေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္သူေတြအတြက္ အဆင္မေျပလို႔ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူ လမ္းေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ကေလးေခ်ာ္လဲမွာ စိုးရိမ္ေနရၿပီး ကားပဲ စီးလိုက္ရတာေတြရွိတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲမွာဆို နီးနီးနားနားေလးကိုေတာင္ ကားလမ္းက်ပ္ေတာ့ ကားမစီးဘဲ လမ္းေလွ်ာက္သြားရမယ္ဆို ပိုအဆင္ေျပတာေပါ့၊ က်န္းမာေရးအတြက္လည္း ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ပလက္ေဖာင္းေတြက အဲဒီလို လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္စိတ္ေတာင္ မရွိဘူး''ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ထို႔ျပင္ ၿပီးခဲ့ေသာအစိုးရလက္ထက္တြင္ လူသြားလမ္းမ်ားကို ဖယ္ရွားကာ လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား ဖန္တီးခဲ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း လူသြားလမ္းေနရာမ်ား ေပ်ာက္ခဲ့ရသည္။ လူသြားလမ္းေနရာမ်ား မရွိသေလာက္ ရွားပါးေနေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားထက္တြင္ က်ဴးေက်ာ္ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဆိုင္ငယ္မ်ားေၾကာင့္လည္း ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ေနရာမ်ားတြင္ပင္ လမ္းသြားသူမ်ားမွာ လမ္းမမ်ားေပၚမွ မျဖစ္မေနသြားလာေနရေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာသည္။ ''လူသြားလမ္းမရွိတာက ၿမိဳလယ္ေကာင္ မွာကို ေတာ္ေတာ္ဆိုးဝါးပါတယ္။ လမ္းသြားလမ္းလာသူေတြ အတြက္ သန္႔ျပန္႔ညီညာတဲ့ေလွ်ာက္လမ္းေတြ မရွိတာကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပလကၡဏာကိုလည္း ထိခိုက္ပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာလို လမ္းသြားသူေတြအတြက္ အရိပ္ရမယ့္အပင္ေတြ၊ နားေနႏုိင္မယ့္ ထိုင္ခံုေတြပါ ထားေပးႏုိင္ရင္ ေကာင္းတာေပါ့''ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ မိုးတြင္းကာလမ်ားတြင္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ေရဆိုးေျမာင္းမ်ားအျပင္ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္တစ္ေလွ်ာက္ ကြန္ကရစ္မ်ား ေလာင္းထားသည့္ ပလက္ေဖာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈ ပိုမိုျဖစ္ၿပီး ရႊံ႕ဗြက္မ်ား ထကာ လမ္းသြားလမ္းလာသူမ်ားအတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ရန္ အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေၾကာင္း ဦးစိန္ေအာင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လမ္းမ်ားကို ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစရန္ ပံုစံ ျပန္လည္ေရးဆြဲသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ယာဥ္မ်ား ၾကံဳသလုိရပ္နားျခင္းကို တားျမစ္သင့္ၿပီး လမ္းသြားလမ္းလာမ်ား
အတြက္ လံုေလာက္ေသာ ေနရာမ်ားေပးကာ ေစ်းသည္မ်ားကိုလည္း လမ္းေလွ်ာက္သြားလာႏုိင္မႈ မထိခိုက္ေစဘဲ စီးပြားေရး ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ႏုိင္ေစရန္ စီမံကြပ္ကဲသင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ မဟာဗ်ဴဟာတြင္ တိုက္တြန္းထားသည္။ေလွ်ာက္လမ္းမ်ား အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေနေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေသာ ေနရာမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရန္အတြက္ လက္ရွိေလွ်ာက္လမ္းမ်ားႏွင့္ ၄င္း တို႔၏ အရည္အေသြးမ်ားကို သံုးသပ္ရန္ႏွင့္ မဟာဗႏၶဳလလမ္းႏွင့္ အေနာ္ရထာလမ္းကဲ့သို႔ေသာ အဓိကလမ္းမမ်ားရွိ ေလွ်ာက္လမ္းမ်ားကို ျပန္လည္တိုးခ်ဲ႕ေပးရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕က ေဖာ္ျပထားသည္။
Source : The Myanmar Times