ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ျခမ္း ၁၈ မုိင္ခန္႔ကြာေ၀း သည့္ လက္ခုပ္ကုန္းတြင္ အနာဂတ္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ ေမွ်ာ္မွန္း၍ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျပဳလုပ္ရန္ ကိုရီးယားအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (KOICA) ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တုိ႔ ပူးေပါင္းေလ့လာစမ္းသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ေနေၾကာင္းရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈဌာန ဒုတိယဌာနမႉး ဦးတိုးေအာင္က ေျပာသည္။
"အဲဒီေနရာကို ဆိပ္ကမ္းလုပ္ရင္ လုပ္ႏုိင္ မလားဆုိတာ ေလ့လာဖို႔ လုပ္ေနပါၿပီ။ ကိုရီးယားအဖြဲ႕(KOICA) နဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ လုပ္ေနတာ။ ဒီစီမံကိန္းက ကိုရီးယား (KOICA) နဲ႔လုပ္တဲ့ ရန္ကုန္ေတာင္ ဘက္ပိုင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရယ္၊ ပဲခူး ဟံသာ၀တီဘက္ပိုင္းရယ္အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း ခ်ၿပီးလုပ္တဲ့အထဲက တစ္ခုပါ"ဟု ၎က ျမန္မာတုိင္း(မ္)ကို ေျပာသည္။
အဆုိပါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ျခမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးႏွင့္အတူ ကြမ္းျခံကုန္းႏွင့္ လက္ခုပ္ကုန္းေနရာမ်ားတြင္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ေရးႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေရးအတြက္
အခ်က္အခ်ာေနရာအျဖစ္ တည္ေဆာက္သြားရန္လည္း လက္ရွိ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရက ေဆာင္ရြက္ ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း ဦးတုိးေအာင္က ေျပာသည္။
"လက္ရွိ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အေနနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ နဲ႔အနီးဆံုးမွာ အေနာက္ေတာင္ေဒသၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီကေနမွ ေတာင္ဖက္ျခမ္း ကြမ္းျခံကုန္းနဲ႔ လက္ခုပ္ကုန္းေနရာေတြကိုလည္း ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႔ ေထာက္ပံ့ေရးအတြက္ အခ်က္ အခ်ာေနရာအျဖစ္ လုပ္ဖုိ႔ေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ လက္ခုပ္ကုန္းတြင္ ပင္လယ္ဆိပ္ ကမ္းတည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ အေျခ အေနမ်ားကို ေလ့လာဆန္းစစ္ရန္ အခ်ိန္ယူရဦး မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းကို ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္း တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္အတြက္ အနည္းဆံုး ႏွစ္ ၃၀ ခန္႔ထိ ေရရွည္စီမံခ်က္ ခ်ကာ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတုိးေအာင္က ေျပာသည္။
"အခုမွ ေလ့လာတာဆုိေတာ့ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ေတာင္ ၾကာဦးမယ္။ အဲဒီ ေနရာက ဆိပ္ကမ္းလုပ္ႏိုင္မယ့္ အေျခအေန ကိုအရင္ၾကည့္မွာ ၿပီးရင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာၾကားထဲကေဒသကို ဘယ္လိုဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္မလဲဆုိတာ ဆက္ၿပီး ေလ့လာမွာပါ။ ျမစ္ထြက္ေပါက္ရွိေတာ့ ေကာ့မႉး၊ ကြမ္းျခံကုန္း ဘက္ေဒသကို ဘယ္လုိဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္လုပ္မလဲ ဆုိတာပါ ဆက္ၿပီး ေလ့လာသြားမွာ"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕အေန
ျဖင့္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို အဓိကအားျဖင့္
ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ရန္
ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ထားျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္
ကြမ္းျခံကုန္းႏွင့္ လက္ခုပ္ကုန္းတြင္လည္း ဆိပ္ကမ္းအား တုိးခ်ဲ႕သြားရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရး၊ အေျခခံအေဆာက္အအံုႏွင့္
လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က ေျပာသည္။
"ဒီေနရာေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ပင္လယ္ ထြက္ေပါက္အေနနဲ႔ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းေတြပါ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ဆုိၿပီး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အေနနဲ႔ ခ်ထားပါတယ္။ ရန္ကုန္ကို ဆိပ္ကမ္းနဲ႔
ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးအခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ဆုိၿပီး မူလရွိၿပီးသား ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကို လက္ရွိ အစိုးရမွာ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ အေနအထား
ျဖစ္ပါတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
လက္ရွိအသံုးျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ ျမစ္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ အကန္႔အသတ္မ်ားလာႏုိင္ရာ လြယ္ကူစြာ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္
လက္ခုပ္ကုန္းကို ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ ေရြးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပ ပညာရွင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ ဦးတုိးေအာင္ က ေျပာသည္။
"လက္ခုပ္ကုန္းကို ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းလုပ္ ဖုိ႔အတြက္ ေရြးတာက ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္း အတုိင္း ၀င္လာမယ့္ ဆိပ္ကမ္းက်ေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ မ်ားလာမယ္။ ပင္လယ္နဲ႔နီးေတာ့ ကုန္းလမ္းကို မသံုးဘဲ ပင္လယ္လမ္းကိုပဲ သံုးမယ္ဆုိ သံုးလို႔ လြယ္ေအာင္။ ၿမိဳ႕ထဲက ဆိပ္ကမ္းကိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ေရႊ႕ဦးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဟိုဘက္လည္း ဆိပ္ကမ္းျဖစ္မယ္ဆုိ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာမွ ျဖစ္ဦးမွာ" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ကိုးရီးယားအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ႏွင့္
ပူးေပါင္း၍ ဒလတံတားစီမံကိန္း၊ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ျခမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ပဲခူး၊ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ စီမံကိန္းမ်ား အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
ထုိ႔ျပင္ ၂၀၁၂ ခုခန္႔က ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) က ေရးဆြဲခဲ့သည့္ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္း ၂၀၄၀ တြင္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ အဓိကလုပ္ေဆာင္သြားရန္အတြက္ စိမ္းလန္း ေျမပါ၀င္သည့္ ၿမိဳ႕လယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပံုစံ၊ စီးပြားေရး ဗဟိုခြဲ ငါးခု၊ အေျခခံအေဆာက္အအံု ဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးျဖစ္သည့္ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းႏွင့္ လွ်ပ္စစ္၊ အမိႈက္စြန္႔ပစ္ေရး စသျဖင့္ က႑ေလးခုကို ေရးဆြဲခ်ျပခဲ့သည္။
လက္ရွိ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည့္ စီမံကိန္းမ်ားမွာ အဆုိပါ စီမံကိန္းမ်ားကို အေျခခံ၍ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
Source : The Myanmar Times