စနစ္မက်ေသးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ အနာဂတ္ စမတ္စီးတီး

javascript

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ေတြနဲ႔ စိမ္းလန္းၿပီး ေနခ်င္စဖြယ္ျဖစ္တဲ့ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက ရည္ရြယ္ခ်က္ ခ်ထားပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္သူလူဦးေရနဲ႔ အေဆာက္အအုံေတြ တိုးတက္လာေပမဲ့ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း မရွိေသးပါဘူး။ လက္ရွိမွာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအေနနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေနခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရးတိုးတက္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ့Master Plan ကို ဂ်ပန္နိုင္ငံအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းကာ (၂၀၄၀)ျပည့္ႏွစ္ အထိ ေရးဆြဲထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေနရာေတြကိုသာ ေလးေထာင့္ကြက္အတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ထားၿပီး ၿမိဳ႕ကိုစနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားခဲ့တယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာပါတယ္။

" ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဟာ ဦးေထာင္ဘိုအဝိုင္း ေရာက္တာနဲ႔ စနစ္တက်မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရန္ကုန္က အေျခခံအေဆာက္အအုံေတြတည္ေဆာက္ၿပီး စနစ္တက် ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေတြနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး " လို႔ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းကေျပာပါတယ္။

အာဆီယံေဒသတြင္း နိုင္ငံေတြရဲ့ ၿမိဳ႕ေပါင္း (၂၆) ၿမိဳ႕ထဲကေန စမတ္စီးတီးအျဖစ္ အလားအလာအေကာင္းဆုံးအျဖစ္ ရွိေနတဲ့ၿမိဳ႕ (၁၀)ၿမိဳ႕ကို CIO Asia.com ရဲ့ အြန္လိုင္းအယ္ဒီတာ Cristina Lagou က သုေတသနျပဳလုပ္ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့လက ထုတ္ျပန္ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီထဲမွာ ဗီယက္နမ္နိုင္ငံက ဟႏြိဳင္းနဲ႔ ဒါနန္း၊ စင္ကာပူ၊ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံက ဂ်ကာတာနဲ႔ မကာဆာ၊ မေလးရွားနိုင္ငံက ကြာလာလမ္ပူ၊ ထိုင္းနိုင္ငံက ဖူးခက္နဲ႔ ဘန္ေကာက္၊ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံက နယူးကလာ့စီးတီးတို႔နဲ႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံက မႏၲေလးၿမိဳ႕တို႔ ပါရွိပါတယ္။

" ရန္ကုန္မွာ လူဦးေရ (၇ ဒသမ ၄)သန္းေလာက္ ရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ေတြက အရမ္းဆက္ေနၿပီး စက္ဝိုင္းပုံအႀကီးႀကီး ျဖစ္လာတယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရ (၁ ဒသမ ၈)သန္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေရွ႕ေျပးစီမံကိန္းတစ္ခုခုကို ၿမိဳ႕အက်ဥ္းေလးမွာ လုပ္ျပလို႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္က်ေတာ့ ဆိုက္သိပ္ႀကီးတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္စုစုေပါင္း (၄၄) ၿမိဳ႕နယ္လုံးက တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္ " လို႔ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာပါတယ္။

တိုင္ေပ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္ဟာ စမတ္စီးတီးေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ၾကဳံေတြ႕ရတဲ့ ျပႆနာေတြကို နည္းပညာေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းနိုင္ဖို႔ ပူးေပါင္းပါဝင္လ်က္ရွိပါတယ္။ အဆိုပါအသင္းခ်ဳပ္ဟာ အျခားနိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ စမတ္စီးတီးထိပ္သီးေဆြးေႏြးပြဲႏွင့္ ျပပြဲကို တိုင္ေပမွာ လာမယ့္ မတ္ (၂၅)ရက္မွ (၂၉)ရက္အထိ ျပဳလုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။

စမတ္စီးတီးတစ္ခု အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ဖို႔အတြက္ အစိုးရအေနနဲ႔ မူဝါဒ၊ ဥပေဒနဲ႔ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ လိုအပ္သလို၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ကလည္း ျပႆနာေတြကို နည္းပညာေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ သာမန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ကလည္း စမတ္စီးတီးမွာ ဘယ္လိုေနထိုင္ရမယ္ဆို တာကို သိထားရမွာျဖစ္တယ္လို႔ တိုင္ေပ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္က Director General မစၥတာ Dennis Hu က ေျပာပါတယ္။

လူအမ်ားအျပားဟာ ၿမိဳ႕ျပေျပာင္းလဲမႈေရစီးေၾကာင္းအရ ၿမိဳ႕ေတြဆီ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္လာၾကတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ေတြဟာ ႀကီးသထက္ ႀကီးလာပါတယ္။ စမတ္စီးတီး စီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းစဥ္က လူေတြကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ အဆင္ေျပေစမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ စမတ္စီးတီးေတြကိုလည္း ေဖာ္ေဆာင္နိုင္မယ္လို႔ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္က ေမၽွာ္မွန္းထားပါတယ္။

" စမတ္စီးတီးစီမံကိန္းရဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က နိုင္ငံသားေတြ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ပိုၿပီးေတာ့ သက္ေသာင့္သက္သာ၊ အဆင္ေျပေျပနဲ႔ သူတို႔ရဲ့လုပ္အားေတြ ပိုမိုရရွိေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံက ၿမိဳ႕ေတြဟာ စိုက္ပ်ိဳးေရးကို အမ်ားစုအေျခခံၾကၿပီးေတာ့ စမတ္နည္းပညာေတြနဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေရးက႑ကို ျပဳျပင္နိုင္မယ္ဆိုရင္ အေျခခံလူတန္းစားေတြအတြက္ ပိုၿပီးအက်ိဳးမ်ားမွာ ျဖစ္ပါတယ္ " လို႔ ၎က ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းမွာ (၁၉၉၈)ခုႏွစ္က ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ေပၚလာၿပီး အဲဒီၿမိဳ႕နယ္ေတြကအရင္က လယ္ကြက္ေဟာင္းေတြမွာ အကြက္ျပန္ေဖာ္ထားတာျဖစ္လို႔ လယ္ကန္သင္းလို၊ တာေဘာင္လိုေနရာေတြကို လမ္းထုတ္ထားၿပီး ေနထိုင္သူေတြက လမ္းေအာက္မွာ ေနထိုင္ၾကရတာေၾကာင့္ မိုးရြာသြန္းတဲ့အခါ အိမ္ထဲမွာ ေရဝပ္တဲ့အခက္အခဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕သစ္ေတြ တည္ေထာင္တဲ့ေနရာမွာ တျခားလိုအပ္ခ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္ေတြက အခုခ်ိန္ထိ ဖြံ႕ၿဖိဳးသင့္သေလာက္ မဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္ေသးပါဘူး။

" ဒဂုံေလးၿမိဳ႕နယ္အျပင္ လွိုင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာျပန္လည္ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ၿမိဳ႕သစ္ေတြကို တည္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ တကယ့္စမတ္စီးတီးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္မယ္။ ဒီၿမိဳ႕ေတြဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျပန္ၿပီးအက်ိဳးျပဳနိုင္ေအာင္ စဥ္းစားၾကရမယ့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္ " လို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာနဲ႔အမၽွ တျခားျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးကလူေတြလည္း ရန္ကုန္ကို ေရႊ႕ေျပာင္းလာတဲ့အတြက္ လူဦးေရ တျဖည္းျဖည္းတိုးလာၿပီး က်ဴးေက်ာ္ျပႆနာေတြလည္း အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

" က်ဴးေက်ာ္ေတြကို ေနရာခ်ထားဖို႔အတြက္ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ေျမာက္ဥကၠလာပကေနစၿပီးေတာ့ ေဒါပုံဘက္ေတြအထိ ၿမိဳ႕ကို တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ က်ဴးေက်ာ္ျပႆနာေတြကို တျဖည္းျဖည္းရွင္းဖို႔အတြက္ ၿမိဳ႕ျပေတြကို တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ စမတ္စီးတီးတစ္ခုအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အဆင္ေျပသလိုတည္ေဆာက္ခဲ့တာျဖစ္တယ္ " လို႔ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာပါတယ္။

" ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ခ်င္တယ္လို႔ အားလုံးက ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ျပႆနာက စျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အက်ိဳးစီးပြားျပႆနာေလးေတြ ရွိေနတာေပါ့ " လို႔ ၎က ေျပာ ပါတယ္။

ရန္ကုန္အေနနဲ႔ ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလုံးမွာ မီဂါစီးတီးျဖစ္လာနိုင္ၿပီးေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္လာဖို႔လည္း တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက ေမၽွာ္မွန္းထားပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ကေတာ့ ေနစရာမရွိတဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတာပါပဲ။

" တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို ေနစရာ တစ္သိန္းေလာက္ ဖန္တီးေပးရမယ္။ ဖန္တီးမေပးနိုင္ရင္ လူမႈဘဝေတြ ဒုကၡေတြေရာက္မယ္။ ဒီျပႆနာေတြအားလုံးကို ဖုံးဖိၿပီး အားလုံးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ာေတာ့ လုပ္လို႔မျဖစ္ဘူး။ ျပႆနာေတြရွိေပမဲ့ အခ်ိန္ယူၿပီး ကုစားမယ္ " လို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအေနနဲ႔ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကိုလည္း ဒီထက္ပိုၿပီးဖြံ့ၿဖိဳးလာေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရွိေနၿပီး နိုင္ငံတကာကို ဒီဆိပ္ကမ္းကေနတစ္ဆင့္ ကုန္စည္ေတြ ပို႔ေဆာင္ေပးနိုင္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ရန္ကုန္ဘူတာ Logistic နဲ႔ ရပ္တည္လို႔ရနိုင္မယ့္ အေျခအေနမ်ိဳး ရွိလာနိုင္တယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က ေမၽွာ္မွန္း ထားပါတယ္။

" ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းက ၿမိဳ႕ထဲကို ေရာက္ေနတယ္။ ပင္လယ္ဝဘက္ကိုမ်က္ႏွာမူၿပီး ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္နိုင္ဖို႔အတြက္ ေလ့လာေနပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းေတြတိုးတက္ လာရင္ေတာ့ ကုန္ေတြရဖို႔လိုပါတယ္။ ကုန္မရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ဆိပ္ကမ္းက အမ်ားႀကီးမဖြံ႕ၿဖိဳးဘူး။ ကုန္းတြင္းပိတ္ျပည္ နယ္ေတြျဖစ္တဲ့ ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္က ကုန္စည္ေတြကအစ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းက ထြက္နိုင္မယ္ဆိုရင္ စင္ကာပူလို အခြင့္အလမ္း ရလာနိုင္ပါတယ္ " လို႔ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္လိုၿမိဳ႕ေတြမွာ မတူညီတဲ့ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ရမွာေတြ ရွိေနၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ စမတ္ျဖစ္တဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေန႔တိုင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေျခခံအေဆာက္အအုံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကေတာ့ အလ်င္မမီနိုင္ေသးတဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိေနဆဲျဖစ္ေနပါတယ္။

Source : The Myanmar Time
Property.com.mm သည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ အေကာင္းဆံုးေသာ အိမ္ျခံေျမ ဝဘ္ဆိုက္တစ္ခုျဖစ္၍ ေန႔စဥ္ update ျဖစ္ေသာ သတင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပေပးလ်ွက္ရွိပါသည္။လူၾကီးမင္းတို႕အေနျဖင့္ ေန႔စဥ္သတင္းမ်ားကို Mobile Phone လြယ္ကူစြာ ဖတ္ရႈနိုင္ရန္ Play Store မွ www.property.com.mm application အား Download ရယူနိုင္ပါသည္။

Facebook comments